2016年12月23日星期五

三张

前几天收到一则这样的短信:

*FUNERAL ANNOUNCEMENT*

Hello  Everyone . It is   with  our  deepest  heartfelt sympathy  I  want  to  inform  u  about the  death  of  our beloved  friend  and  well  known  Mr 2016 , he  survived by  12  wives, 52  children  and  365  grand  children. *funeral  will  take place  on  Saturday 31st  December  at 23 59 hrs*,  for  more information  contact  Mr January  on  phone number  01  01 2017.
However,  his  family members  asked  me  to  inform  you  that  he  accidentally  died  with  *ALL  your  problems,  sickness, disappointment, frustration, untimely death, shame,  disgrace, barrenness, discouragement, failure,  and rejection.*
Yet,  his  successor - Mr  2017  asked me  to  inform  you that  he  is  going  to  compensate  you  with : *Long life, good  health, abundant  blessings,  peace, joy,  righteousness, promotion, uplifting, breakthrough,*
*Seasons greetings*
😂😂😂:

        为何2016年的结束让我倍感深受呢?原因只有一个,就是要进入3张的年龄。对于40 50余岁的大叔,30只是个小儿科,还有很多时间去奋斗;对于20出头的小伙子,30已经稳定,熬过了起头难的烦恼,而且人生追求的应该都有了;对于10几岁的小弟弟,30岁的人应该要请我吃饭买东西送我吧;而几岁的小孩,30岁的叔叔怎么还没结婚呢?都可以成我老爸了吧?

        30只是个号码,却让不同层次的人有不同的看法,那你知道30岁的人是怎么想的吗?30岁了,不能再像少年人那么疯狂,言语举止都该注意,说的话该有重点,伤害的话能免则免,要学习不去计较,不必要的烦恼也不要一直放在心上,脾气应该收敛,要学会沉着,继续从别人的角度看待事情,尽量与真人交际,学习长辈的经验...

        2016也快离世了,生活还是要继续,也和之前没什么差别。人人都在回想自己的2016,但我的2016已经长埋在记忆里。谢谢陪我走过这一年的人,或许途中我们都下车了,但曾经的路途,都曾经是一段成长;抱歉一路被伤害的人,不管是有心无心,明年请继续忍受我无理的脾气和古怪的个性。但愿明年你继续留在我的生命里..新年真心祝你快乐..

没有评论:

发表评论